עולם גיוס כח האדם עובר בשנים האחרונות תזוזות טקטוניות. מתודולוגיות קלאסיות לאיתור ושימור כח אדם באיכות גבוהה כבר לא אפקטיביות. זה קורה בהקשר של כמה שינויים יסודיים - נסקור פה כמה מהמרכזיים שבהם וגם נציע דרך מוצלחת להתמודד איתם.
דור Z מגיע
היבט אחד של השינויים קשור למעבר דורי נוסף - שוק העבודה השקיע את עשר השנים האחרונות כדי להתאים את עצמו לסגנון, הגישה והסטנדרטים של דור המילניאלז. אבל כל הדיון הזה עכשיו הופך למיושן. תגידו שלום לדור ה-Z: המבוגרים שבהם מגיעים עכשיו לגילאי 22-23, ומתחילים את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה. אנחנו לא בטוחים עדיין מה בני הדור הזה יביאו איתם למקום העבודה, ומה יידרש כדי להוביל אותם. גיבוש אסטרטגיה עבור דור ה-Z ידרוש הרבה תצפית ואפילו יותר דיאלוג.
העובד הרב ערוצי
עוד עניין בולט מגיע מהטבע המשתנה של כח העבודה. לאט לאט העולם בו כל משרה דורשת סט מוגדר וצר של כישורים הופך לנחלת העבר. כיום צוותי עבודה מתוכננים כדי לנצל את מלוא סט הכישורים של כל עובד. לא נדיר לראות מתכנת וורדפרס שנדרש גם לדעת לעבוד עם פוטושופ ופאואר אדיטור בפייסבוק. יש לזה השפעה עצומה על הערכת ביצועים מחד, ועל תחושת הסיפוק וההגשמה של העובדים מאידך. כבר כיום, נתונים מראים שלשליש מהמשרות אין הגדרה חד משמעית. מומחי כח אדם שחושבים קדימה צריכים להתכונן להערכה של סט כישורים רחב יותר מאי פעם.
הלונה פארק של הסטארטאפים
הדור שמתחלף במהירות, יחד עם הצורך בכישורים רחבים יותר, רק מחדדים סוג חדש של תחרות עבור תאגידים: חברות סטארטאפ. בכל שבוע אנחנו שומעים על עוד סטארטאפ שגייס סכום עצום של כסף ופותח דלתות לעובדים חדשים. אלו חדשות רעות לחברות מסורתיות יותר, שעשויות להתקשות עם כח המשיכה שיש לתעשייה הזו להציע. לעבוד בסטארטאפ זה כיף, זה בקצב גבוה, יש שם הזדמנות להשפיע בגדול והעובדים זוכים להראות את יכולותיהם בכל מיני תחומים. ליצור וייב כזה סביב תאגיד גדול זה אתגר עבור מגייסים.
הפרדוקס בגיוס
והנה האתגר הגדול ביותר: בעתיד, הרבה חברות עשויות להתמודד עם הבעיה של גיוס מגייסים. כן, גיוס כח אדם עבור גיוס כח אדם הופך לעניין. לא קל למצוא אדם שיכול לכתוב מודעת גיוס אפקטיבית, שתקסום למחפשי עבודה ותיצור תחושה של תשוקה והתלהבות. גם בתחום הזה, בהיקפים גדלים והולכים, נדרשים כישורים רחבים מתחומי השיווק, ההתנהגות, ניו מדיה ואחרים. אמנם טכנולוגיות חדשות בתחום כח האדם מפצות על חלק מהחסר, אבל זה לא יספיק בשביל למלא את המשרות הפנויות שלכם עם הכישרון הטוב ביותר.
לעשות האקינג לגיוס
לאור השינויים האלו ואחרים, אחת המתודולוגיות שתאגידים בעולם משתמשים בהן בהיקפים הולכים וגדלים היא האקתון. האקתון, בעיקרון, הוא אירוע בן 24 שעות שבו צוותים של מפתחים, מעצבים וכישרונות אחרים משתפים פעולה כדי לפתור בעיה. משתתפים בהאקתון נדרשים לחשיבה חדשנית, תגובה מהירה, ולגלות כישורי מנהיגות ועבודה בצוות כדי לזכות בפרסים. זה הופך את ההאקתון לכלי המושלם לגיוס כמו גם למיתוג של המעסיק.
כבר די נפוץ לראות מגייסים תאגידיים מסתובבים בהאקתונים של אחרים, מחפשים כישרונות שלא התגלו. לעתים קרובות הם ימשכו מישהו למשרד צדדי כדי לעשות ראיון עבודה זריז. החלק הטכנולוגי בתהליך הגיוס, אגב, מתייתר ברובו - הרי למגייסים יש את ההזדמנות לראות את המועמדים בפעולה.
בעולם של האקתונים לא צריך תיאורי משרה; המשתתפים אפילו לא צריכים לדעת שמעריכים אותם לעבודה. מזמינים אותם לשחק באתגר ענק בעולם האמיתי, אתגר שדורש מהם כישורי תכנות, עיצוב, ביזנס ושיווק - ובזמן שהם משחקים, אנשי כח אדם מיומנים צופים בהם בעיני נץ.
האקתונים הם דרך להתחיל בדיאלוג עם עובדים פוטנציאלים; ממש ליצור קהילה. חלק מהמתמודדים יקבלו הצעת עבודה על המקום; אחרים יחזרו לאירוע שני ושלישי כדי לקבל הזדמנות נוספת, ויביאו איתם חברים. קהילת ההאקתון שתיצרו תחזור שוב ושוב למרחב הממותג שלכם, תחת עיניכם הבוחנות, עד שתלמדו לא רק מי מהם מתאים לכם - אלא גם איך להתאים להם.
ענקי תעשיה כמו אינטל, פייסבוק, לינקדאין ומרק כבר משתמשים בהאקתונים בתור אחד הכלים הקבועים שלהם בגיוס עובדים. ומה אתכם?
Comments